The task

As part of its SAP implementation, KROSS entrusted us - its long-term and trusted business partner - with integrating its e-commerce platform with the ERP system. The result is a modern B2B platform that enables quick browsing of the product catalog, complete with detailed product information and real-time stock levels, making it easy to create and send orders directly to the company’s SAP ERP system. The platform ensures full data synchronization between the B2B system and the company’s internal infrastructure, using web service technology via the SOAP communication protocol.

0

szybsza niż wcześniej stosowane rozwiązania B2B

0

zamówień realizowanych za pośrednictwem
platformy B2B

0

współczynnik SLA

Pełna integracja ze światowym liderem oprogramowania ERP

Platforma zbudowana została z wykorzystaniem koncepcji architektury zorientowanej na usługi (Service-Oriented Architecture)) i w pełni zintegrowana z systemem wewnętrznym firmy Kross ERP SAP. Umożliwiło to pełną synchronizację danych: kontrahentów, produktów, zamówień, faktur, stanów magazynowych. Wyposażenie platformy w rozbudowany system debuggingowy pozwala w krótkim czasie zdefiniować występujące na styku dwóch platform wyjątki.

Oparcie architektury platformy o koncepcję Service-Oriented Architecture umożliwiło pełną synchronizację danych w obrębie wewnętrznych systemów B2B firmy Kross

Współpraca z PIM - szybsze i dokładniejsze zarządzanie kartami produktowymi

Ze względu na potrzebę prezentowania kontrahentom wielu kolekcji katalogowych i rozbudowanej informacji o produkcie, platforma została zintegrowana z systemem PIM (Product Information Management), który dzięki przyjaznemu interfejsowi pozwala klientowi zarządzać bieżącą kolekcją i kolekcjami z poprzednich lat. Dane z systemu są bezpośrednio eksportowane do platformy sprzedażowej co pozwala prezentować zawsze aktualne informacje o produkcie.

Sprzężenie platformy B2B z system PIM Kross pozwala na wyświetlanie zawsze aktualnych danych o danym produkcie.

Funkcjonalności “szyte na miarę”

Poza standardowymi funkcjonalnościami systemu sprzedaży,  platforma Kross-a wyposażona została w zestaw specjalnych narzędzi dostosowanych do indywidualnych procesów biznesowych firmy. 

  • sprzedaż dokonywana w walucie determinowanej przez system ERP z wykorzystaniem indywidualnego cennika kontrahenta.
  • asynchronicznie odświeżanie stanów magazynowych w krótkim interwale czasowym pozwala prezentować zawsze aktualny stan magazynowych produktu z ERP SAP.
  • system statystyk prezentujący kontrahentom najpotrzebniejsze dane i pozwalający na dokonywanie zamówień w odniesieniu do zakontraktowanych wcześniej ilości.
  • elastyczna, szybka i bezpieczna  komunikacja za pośrednictwem RESTful API z platformą RMA i e-gwarancją.
  • data dostawy zamówienia wyliczana na podstawie dostarczonego algorytmu, uzależniona od ilości zamawianego produktu, dnia tworzenia zamówienia i innych danych determinujących najbliższy możliwy termin dostawy.

Szereg dodatkowych narzędzi, stworzonych specjalnie z myślą o potrzebach Kross, przyspiesza i ułatwia m.in. proces składania zamówień.

Integracja z B2C

W kolejnym etapie platforma sprzedażowa rozbudowana została o moduł e-commerce B2C pozwalająca kontrahentom firmy Kross uczestniczyć w stworzonym wg dostarczonego algorytmu programie lojalnościowymi i obsługiwać bezpośrednio z platformy sprzedażowej wszystkie zamówienia konsumenckie z odbiorem w punkcie kontrahenta. Pozwoliło to na jeszcze lepszą obsługę konsumenta i przekazywanie mu informacji o każdym możliwym etapie realizacji jego zamówienia.

Rozbudowa platformy o moduł B2C poprawiła jakość obsługi klientów, którzy mogą śledzić wszystkie etapy realizacji złożonych zamówień.

Ergonomiczny interfejs użytkownika, przemyślana architektura

Ergonomiczny interfejs użytkownika zbudowany z wykorzystaniem frameworka AngularJS pozwala na łatwe przeglądanie oferty katalogowej (kolekcje bieżące i z lat ubiegłych). Oddzielenie cześć wizualnej (frontend) od części serwerowej (backend) pozwoliło na szybsze, tańsze wdrażanie zmian w interfejsie użytkownik UI i dostosowywanie wyglądu panelu sprzedażowego do indywidualnych potrzeb kontrahentów Kross.

Rozdział frontendu od backendu zmniejszył koszty i skrócił czas wprowadzania zmian w wyglądzie i funkcjach panelu sprzedażowego dla klientów indywidualnych.